fredag 21 januari 2011

Fredag

Så är det äntligen fredag.
Vi har ätit lite kvällsmat och här sitter jag nu med datorn i knät medan Nea badar.

Tim har åkt till sin pappa över helgen.

Imorgon blir en stor dag för Nea..
Hon ska sova borta från oss för första gången.
Vi måste börja öva lite inför Kinaresan då vi blir borta en hel vecka.

Men Nea tar det med ro, än så länge i alla fall. Hon pratar jätte mycket om att hon ska hjälpa Göte med hästarna och vara med mormor på loppiset.

Jag tror att det kommer att gå galant för när vi berättade för henne innan att först kör vi ut henne till mormor och sen åker vi därifrån och sen kommer mormor att sova i samma rum som dig, så säger hon bara.. Då måste jag ropa MORMOR!
Så hon förstod ju att det inte går att ropa på någon av oss om hon vaknar på natten.

Vi ska åka till Ikea medans Nea är hos mormor och Göte å handla till badrummet. Vi får se om vi får ihop det som vi har tänkt oss. Sen blir det till att skruva ihop och försöka få i ordning på det hela. Kan nog ta en stund eller två ;) Skönt i vilket fall att det inte är några barn som springer runt benen då.

Nu ska jag försöka få med henne ner till Let's dance. Hon älskar att dansa och tyckte att det var åtminstone halvt spännande att titta på förra veckan. Det blir ju lite långtråkigt för henne mellan danserna med allt prat. Och jag ska försöka packa hennes väska inför imorgon så jag slipper göra det så tidigt på morgonen.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar