onsdag 12 januari 2011

Redan onsdag kväll

Vart tog dom här dagarna vägen??

Jag har varit så trött dessa dagar så det känns onormalt. Kanske är det någon förkylning på gång igen??

Nea sover fortfarande i sin nya säng på nätterna och har lixom gillat läget med det. Dessutom började vi i måndags med att hon bara får välling på morgonen och när hon lägger sig på kvällen.
I måndags var hon jätte ledsen och ville ha välling direkt efter dagis, och igår en liten stund men slutade när hon förstod att hon kommer att få den när hon lägger sig.
Idag har hon inte ens frågat efter välling och då pratar vi om en tjej som lever på välling och kan dricka det hur många gånger som helst per dag.

Varför har vi tillåtit det undrar ni säkert!!!

Jo, Nea har varit så mycket sjuk att hon har knappt hunnit återhämta sig förrän hon blivit sjuk igen. Det enda hon fått i sig i näringsväg har varit välling. Läkarna har sagt till oss att låta det va så, hon äter när hon blir hungrig. Men nu ville vi se om det gick att bryta hennes mönster och det gick ju över förväntan. Nu är jag bara lite orolig att hon kommer sluta helt med vällingen för det är som sagt så himla skönt att ha vid hennes sjukdomar som då oftast innefattar ont i munnen och halsen. Hon har legat inne med dropp för uttorkning och det vill jag helst slippa se mer.
Duktig är hon i alla fall.

Idag hade Tim utedag på skolan och dom skulle åka skridskor. Han var väldigt nervös på morgonen för hur det skulle gå då han aldrig åkt skridskor tidigare. Det hade gått jätte bra sa han. Jag har lite ont i kroppen eftersom jag trillade så många gånger med det gör inget för det var så kul. Kan vi snälla, snälla gå till den banan någon dag så jag får visa hur duktig jag är??? Och det är ju klart att vi får gå med honom till banan så han får visa. Får se om jag vågar testa oxå.. Har inte åkt sen i skolan och då var jag INTE duktig på det. Hmm..
Inlines däremot har jag åkt en del (för kanske 10 år sedan) och det var mycket, mycket lättare tycker jag.

Nu ikväll ska vi mysa ner oss i soffan och titta på lite tv och smaska lite popcorn. Imorgon kommer Micke inte hem förrän sent för han ska på marknadsmöte som dessutom fortsätter på fredag. Och på fredag kväll ska han titta på hockey då han vann biljetter till det på jobbet.

//Malin

1 kommentar:

  1. Vilken duktig liten tjej ni har som både sover i sin nya fina säng & nästan slutat med välling!!! Hon håller på att bli stor nu!!!
    Vad kul att Tim tyckte det var roligt att åka skridskor! Vart har de den banan? Klart ni måste dit och åka hela familjen! Tim får lära er andra :) Kram!!!

    SvaraRadera