måndag 3 januari 2011

Måndag

Idag har jag varit hos tandläkaren igen.. usch!!!!
Jag har problem med små fickor i tandköttet eller vad det är han kallar det.. som han "fixar till" och har tagit bort tandsten.
Det låter så äckligt.. Tandsten!

I alla fall.. nästa gång ska han dra ut en visdomstand och jag är sååååå nervös. Jag lider oerhört av att jag klöks så ofantligt mycket när jag är hos tandläkaren. Men tålmodig som han är har han massor med knep och låter mig alltid vila en stund om det blir jobbigt. Jag har fällt många tårar där kan jag berätta.

Jag går på en privat klinik och det passar mig som handen i handsken. Kan inte tänka mig att byta tandläkare nu när han lärt känna hur jag fungerar oxå. Man får precis så mycket tid man behöver och man blir absolut inte utkastad för att tiden börjar springa iväg. Jag tror att alla vi som sitter i det där väntrummet känner likadant. Det gör lixom inget om man får vänta lite för nästa gång är det mig nån får vänta på.

Förövrigt så är vi fortfarande lite krassliga här hemma. Micke har inte blivit så mycket bättre tycker jag. Nea är mycket piggare men äter absolut ingen mat. Det är bara välling som gäller. Jag känner mig lite piggare i alla fall och nu håller vi tummarna att Tim ska slippa våran förkylning.

//Malin

1 kommentar:

  1. Usch jag har också haft problem med tandsten, jag köpte en sån vass petsak som tandläkaren har på my smile, prova kanske du också slipper gå till tandläkaren :-)

    SvaraRadera