onsdag 26 januari 2011

Vi kämpar på..



I lördags var vi på Ikea och inhandlade badrumsinredning. Det är inte det lättaste precis men tycker det var tur att jag gjort en inköpslista hemma från nätet ändå.

Men visst blir man velig när man står där..

Men vi följde inköpslistan OCH det var tydligen 30% rabatt på allt inom den serien nu så det var extra bra.

När jag satt hemma och gjorde inköps listan så slog det inte mig förrän jag kom till handfatet att det måste vara samma serie som Mamma och Göte precis satt in hos sig.
Och visst var det så..

Skillnaden är att vi har bredare handfat och vita luckor. Dom har frostat glas så det är väldigt stor skillnad. Och så har vi olika blandare så klart.

När vi åkte hem från Ikea så körde vi först en runda till Växjö för att kolla lite på toastol oxå. K-rauta hade ett erbjudande som passade oss perfekt och gissa vad????
Mmm.. det blev visst samma toastol som mamma och Göte hade köpt.

Vi körde oxå förbi Harald Nyborg för vi skulle ha silikon och PL400 (tror jag att det heter). Där hittade jag det perfektaste av alla perfekta saker till mig just nu..

..verktyg!

Titta vilket perfekt och finurligt litet set med verktyg och skruvdragare till mig, nu när vi ska ta tag i lite renoveringar.

Vi hann inte sätta igång med att bygga ihop skåpen förrän min pappa och Carola kom förbi för att hjälpa till. Gulliga dom är! =0)

Jag vet inte hur mycket klockan var när dom gav upp å åkte hem?? ..mellan 22.00-23.00. Vi höll på till kl.01.00 ungefär.

Ställde klockan på söndags morgonen då vi inte ville sova bort dagen och Micke skulle in till K-rauta så fort de öppnade för kopplingar till blandaren som dom helt plötsligt bytt mått på.

Vi kämpade på hela dagen här hemma. Jag städade och plockade ner sista julen i källaren och Micke jobbade med toan. Vi fick ringa in min pappa en runda som kom förbi ett par timmar och hjälpte till.

Framåt kvällen åkte vi ut till mamma för att hämta Nea och vi fick god söndagsmiddag.

Nea hade haft det jätte bra och hon var i himmelriket riktigt. Hon har matat hästarna, hunden och katten. Dom har varit ute flera gånger båda dagarna och fått vara med ute på loppiset.
Hon ville inte åka hem kan jag meddela.. och det känns jätte skönt att det har gått så bra.

När jag gick in på toan hos mamma så började jag gapskratta och for ut till mamma igen och berättade att vi tydligen hade köpt likadana tandborstmuggar oxå.

Vi fortsatte med toaletten även på söndagen efter att vi kommit hem från mamma och Göte.

Vi har lite pill kvar men har inte orkat ta tag i det denna veckan.
Måndag till tisdag hade Micke hjälp från konsulten "Pelle" så dom jobbade på som dom brukar när han är här. Dom kom väl hem runt 04.00 på tisdagsmorgonen. Och idag har vi absolut inte orkat.

Men som Arga snickaren säger.. Räkna ut hur lång tid du tror att ett renoveringsprojekt tar och därefter ska du räkna med tre gånger så lång tid.
Hos oss stämmer nog det väldigt bra.

Och vårt nya motto.. Allt vi gör blir i vilket fall som helst bättre än det var innan! ;)

Vi är igång med lite projekt nu och det känns bra.
Det vi skulle vilja hinna med lite mer är släkt och vänner men ni får försöka att ha överseende med att helger är de enda dagarna som vi hinner göra lite renoverings arbete på och har varken tid eller ens ork att hitta på latjo lajbans saker.

Så, trots sjukdomar känns det som året hitintills varit bra!
Vi tar oss för saker med hemmet som vi aldrig gjort tidigare..

//Malin





Räkna med tre gånger så lång tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar