tisdag 29 mars 2011

En prövning..

Nu kan man minst sagt säga att man utsätts för en prövning..

Först fick jag lönesänkning med 2000:-/månad när jag kom tillbaka till jobbet, för att min tjänst inte fanns längre. Och eftersom det inte blir något nytt lönesamtal för mig nu så blir sänkningen totalt ca 2500:-/månad.
Den "nya" lönen började gälla nu från 8:e februari.

Jag har nu varit hemma i 5 veckor, 6:e veckan påbörjad igår.

Försäkringskassan har inte betalat ut en enda krona än så länge men kan å andra sidan inte röra nåt direkt därifrån när väl pengarna kommer, då jag måste jobba en hel månad innan jag får lön från jobbet sen när jag väl kommer tillbaka. Det gäller verkligen att ha koll nu. (dessutom får man ju bara ca 80% av sin lön genom försäkringskassan)

Så denna månaden får jag sammanlagt 9000:- mindre, mot vad jag tidigare fått en "normal" månad utan frånvaro. JIPPI!!!!! :(
Det blir en prövning!

Ja, vad ska man säga..
Det kostar att vara hemma med barnen (+sänkningen så klart) men vad ska man göra?? Hon måste ju bli bra innan man kan lämna iväg henne till dagis igen.
Kosta vad det kosta vill!!!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar