onsdag 2 mars 2011

Nea

Igår ringde läkaren och informerade att dom vill göra en sväljningsröntgen på Nea. Tyvärr är den läkaren som är bäst lämpad att göra detta på konferens denna veckan och vi kommer att få en tid till honom i slutet av nästa vecka. Lång väntan men dom släpper det inte i alla fall och det känns sååå skönt.

Igår när jag gjorde kvällsmat smög Nea upp bredvid mig när jag skar kassler i stavar. Hon stack upp sin lilla gulliga hand och snottade en bit.

Chockad som jag var, fann jag mig ändå och gjorde ingen "big deal" av det hela precis som läkaren sagt åt mig.

Jag låtsades först som att jag inte såg det och då kom hon tillbaka för att glatt visa vad hon hade i munnen och sa att det var gott.
Hon hämtade av och till mer bitar och jag misstänkte starkt att hon spottade ut bitarna någonstans.

Men jag såg henne svälja vid i alla fall ett tillfälle och då startade den där konstiga host-harklingarna som vi sökte akut för den där lördagen för snart 2veckor sedan.
Hon fick lite vatten och slutade med ljuden efter en stund.
Men.. kassler fortsatte hon att tugga på och när bitarna var södertuggade la hon "klumpen" på bänken för att ta en ny bit igen.

Då finns i alla fall viljan hos henne men att det inte fungerar för henne i halsen kan vi åter konstatera. Alla tillfällen hon stoppar i sig något dokumenteras och tas med till läkaren vid nästa besök. Allt för att kanske kunna se mönster eller dyl.

Ska tillägga att Micke hittade utspottade kasslerbitar lite här och var senare igår ;)





Lilla prinsessan ville posera framför kameran, men det var sannerligen inte lätt att hinna med.. Här är några av de bilder vi lyckades ta idag. Nea själv blev super nöjd och har tittat på dem om och om igen :)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar