måndag 7 mars 2011

Ullared!


Igår tog jag en tripp till Ullared.
Det var alldeles lagom med folk så att man inte behövde trängas eller så.
Jag handlade långt ifrån allt jag hade på lappen hemma utan tog det mest nödvändiga.

Nea behövde tex nya regnkläder vilket jag hittade + regnkläder med ett tunnare tyg inuti. Perfekt på våren när det är för varmt med dagisset (det med fleece i ) men för kallt för bara vanliga regnkläder. Jag hade en sånt till Tim oxå när han var mindre.

Det blev en massa födelsedagspresenter både till de som fyller nu men även lite till några som fyller längre fram. Dom hade rea på ett par stora Lego som kostade 249:- i Ullared och 500 på Br leksaker. Ganska stor skillnad så det var klart att man passade på..

Ninjago-slottet/borgen eller vad det är för något var nästan 300:- billigare i Ullared har jag för mig. Ringde hem till Micke som kollade legot på nätet så man kunde se skillnaderna.

Jag köpte mig en vit tunn jacka.. undrar hur det ska gå??
Har aldrig sen jag fick barn vågat köpa något vitt.

Hur som helst så var det jätte jobbigt ju längre dagen gick då jag redan på kvällen innan börjat känna mig så konstig bak i näsan. Så där blir jag när det är en riktig förkylning på gång. Så när jag kom hem tog jag tabletter och drack te för då gjorde det så ont bak i näsan när jag skulle svälja att jag gjorde grimaser varje gång. Det släppte av efter ca 2 timmar på tabletterna och idag kan jag bara ana lite i näsan. Inte snorig heller?? ..men det var jag i och för sig inte igår heller.
Vi får helt enkelt bara avvakta och se.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar