tisdag 3 januari 2012

Det börjar inte så bra..

..eller.. jo, först gjorde de det.

Igår åkte jag och Tim på vår årliga resa till Ullared, bara han och jag. Han tjatar och tjatar om att han ska få följa med och det får han ibland oxå.. som i somras på semestern när vi åkte alla (utom Max). Men den här resan är det ingen annan (förutom alla andra kunder då) som får följa med på och den gör vi alltid efter jul. Han njuter i fulla drag av att få va i centrum, mysa i bilen, äta matsäck, fika i restaurangen osv. Vi hade verkligen en toppendag. I vanliga fall brukar han köpa nåt "större" för sina  julklappspengar. Nåt som han kanske önskat sig men inte fått. Men denna gången sparades dom då han vill köpa ett Nintendo 3ds (tror jag det heter).

På morgonen meddelade Micke att Nea var jätte förkyld men det släppte sen så de var ute å cyklade och sparkade lite fotboll å hade det mysigt. Men när kvällen kom och kusinerna kom på besök tyckte jag att hon kändes jätte varm. När de hade åkt och vi fixade med lite kvällsmat så vände Nea vid bordet igen och sa att hon hade ont i benen. Hon hade lagt sig på soffan igen så jag tog tempen på henne och visst var det som vi befarade.. hon hade 39 grader. Hon fick alvedon och efter en stund blev hon så speedad och sprang runt här så vi fick säga till henne på skarpen ett par gånger att hon måste sätta sig ner å vila för att hon har feber. Tillslut mattar hon av och det är en otroligt hängig tjej som kryper upp i pappas knä en stund.

Natten har varit lite orolig men ändå ok måste jag nog påstå. Det brukar vara jobbigt annars de här första sjuknätterna. Men på morgonen var det inte mycket till henne när hon ropade efter sin pappa som hade åkt till jobbet. Tog tempen direkt och hon hade 38,6 då.. Så vissen som hon var misstänker jag att den hade stigit rejält om jag inte hade gett henne alvedon på en gång.

Så här började vårat 2012.
Jag skulle haft semester med barnen denna veckan men sadlade om till Vab från idag. Kan ju inte hitta på ett smack med dom så länge Nea är sjuk så jag sparar på de semesterdagarna istället.

Ska lägga in lite bilder senare idag på när Maja och Max öppnade sina paket tänkte jag.

Tim på "nya" fiket inne på Gekås

Känns som att jag visat bilder på denna stora Lego uppbyggnad av varuhuset innan? I alla fall.. det är jätte gulligt hur de har lyckat så bra med att fånga upp så små men viktiga detaljer :)

 
 //Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar