söndag 8 januari 2012

Helgen

Här har det varit och är nu igen sjukstuga :(

Det började i början av veckan med att Nea blev sjuk. Lite förkyld och feber. Sen insjuknade Micke som blev mycket förkyld och värk i kropp och huvud. Jag började känna mig förkyld men det ville inte riktigt bryta ut. Jag hade smyg planerat för att åka upp till Sthlm i veckan å hälsa på Elisabeth men eftersom alla här hemma verkade dassiga så ställde jag in detta. När helgen närmade sig så nämnde jag det för Micke och vi sa att vi får avvakta med hur vi gör innan vi frågar om det är ok att vi kommer, beroende på hur vi mådde. Det skulle ju bli en stor besvikelse om vi sa att vi skulle komma och sen ställa in.. Tim åkte till sin pappa vid lunchtiden på fredagen och vi (jag, Micke och Nea) kom iväg vid 15-tiden. Det gick jätte bra för Nea att åka så långt fastän hon bara sov ca 30 min utav de 5 timmarna det tog innan vi var framme.

(Skulle nog tippa på mellan 6-7 timmar om vi hade åkt "alla" då det ska stannas för att kissas, bajsas, äta och vi vet ju inte riktigt hur det ligger till med Majas åksjuka nu?)

Det var en lycklig farmor som öppnade dörren när vi kom och det var inga problem med Nea utan hon traskade rätt in och tittade runt i lägenheten. Fiffi (som numera är Nea's hund enligt Nea) och Nea lekte bra ihop och båda njöt dom av varandras uppmärksamhet.
Vi fick supergod revbensgryta
Men titta.. Det ligger ett paket under granen ;)
Undra vad det kan vara?
Fiffi undrar oxå vad det är som prasslar så spännande
Titta!!!! Fingerfärger
Tack farmor
Farmor trollar bort sitt hår medan Nea blundar
Hur gjorde du??? Gör det igen!!!!!!
Så fick hon prova peruken

Fiffi och Nea kollar på bolibompa

Farmor och Nea gör semlor till eftermiddags fikat


Ute å går med Fiffi. Eller, frågan är vem som är ute med vem??
Tack-kram till gammelfarmor (Micke's mormor) för pengen som hon ville köpa en tomte som går för.
Helt slut somnade hon in bara en liten stund innan vi skulle åka hem.
Det var jätte trevligt att åka upp till Elisabeth och få lite egentid med henne. Vi har ju knappt pratats vid sen efter begravningen. Vi kom dit vid ca 20.00 på fredagen och åkte mellan 18-18.30 på lördagen. Karin, Mickes mormor kom och åt med oss på kvällen innan vi for hem. Lena och Gunnar var förbi som hastigast ca 15-20 min och hälsade innan dom skulle vidare på teater. Det var alldeles lagom med extra besök för att vi ändå skulle känna att vi fått ha Elisabeth för oss själva en dag.

Tack kära svärmor för att vi fick komma och för den goda maten!

På vägen hem började min förkylning att tillta och idag har jag legat i sängen ända framåt kvällen och försökt tala om för mig själv att jag INTE är sjuk, bara trött å lite snuvig. Men när jag klev upp och klädde på mig lite, borstade tänderna osv blev jag varse om att jag faktiskt inte alls var pigg och visst var det som jag befarade.. febern hade kommit :(

Nu ska jag bädda ner mig i soffan en stund innan det blir sängen igen!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar