söndag 29 januari 2012

Drillade barn gör läxorna!

Skulle sätta mig och göra läxorna med Tim och det handlade om veckans ord. Efter en liten stund kom det en liten lillasyster gående med penna och papper. Först så ritade hon lite, men sen såg jag hur hon började göra annat med pennan. Och när jag läste upp en av orden som Tim skulle skriva så hörde man ett litet eko av vad jag sa: Viska ..... viska hördes från min högra sida. Klar ropade Tim....klar sa även Nea. Det var hur roligt som helst och slutade med att Tim och Nea skulle se vem som skrev snabbast och kunde med äran skrika KLAR!! :)

Nu var det väl så i ärlighetensnamn att Nea kanske varken skrev riktiga ord eller skrev något alls när det drog ihop sig för att skrika KLAR!! Satt mest på helspänn, drog några rader med pennan och när Tim slutade skriva så skrek hon klar!

Detta var helt enkelt för gulligt och underbart att uppleva så jag var tvungen att ta ett kort på dem när de gör Tims läxor tillsammans.

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar