fredag 20 januari 2012

Så kom kvällen

Saknaden efter min fina, fina Tim är enorm!
Han har åkt till sin pappa över helgen, som han alltid gör varannan helg. Men det blir alltid lika tomt. Idag kanske till och med lite mer tomt än vanligt efter den turbulens vi upplevt sista tiden.

Jag hämtade honom direkt när skolan slutade och körde ner till kondiset och köpte lite fika. Jag en semla å Tim en bit prinsesslängd.

Idag hade det varit bra i skolan sa han först. Så jag frågade om det inte hade varit något bråk alls??
Nä inget bråk.. äh, det är inget å snacka om mamma, det var lite tjabb bara.
Ok, men jag undrar så klart vad det är som har hänt??
När dom spelat mot väggen med sina bandyklubbor, killarna och Tim så (om jag minns rätt nu??) hade alla utom en kille som står på Tims sida gått emot honom med vart han träffade på väggen.
Kan det vara så att du faktiskt såg fel då?? frågar jag.
Nä, jag är helt säker!
Tonen i hans säkerhet av svaret övertygade mig totalt när jag annars hör direkt när han ljuger eller är osäker, så jag kramade om honom och sa att JAG tror på honom i alla fall.

Väl hemma så fikade vi, han duschade och sen gjorde vi hans matteläxa för den ville han inte ta med till pappa. Så var det dags för honom att åka.

När Tim hade åkt var det Neas tur att duscha för vi hade bestämt det så, hon och jag. Att först får hon duscha och sen får hon hjälpa mig med maten. Nöjd och glad flicka hjälper till att göra Tacos.


Micke som fick jobba över idag (på en fredag!!!!!) kom innanför dörren och åt kvällsmat för att sen fortsatta att jobba igen.

Så det viktigaste på hela veckan för Nea.. FREDAGSMYS!
Men det var inte jätte länge hon mäktade med, utan den trötta lilla tjejen valde att gå upp å lägga sig.

Jag har fixat till mitt (äckel svinkoppor) ansikte för natten och ska faktiskt gå å lägga mig jag oxå för jag är långt ifrån piggelin fortfarande. Hoppas att det vänder snart!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar