torsdag 12 januari 2012

Uppdatering..

Oj, nu blev det ett tag sedan igen.. jag som lovat mig själv att bli duktigare på att upp datera här.
Fast det har faktiskt inte hänt så mycket mer än vardag för oss, tror jag.

I måndags efter jobbet så lagade jag och Tim kvällsmaten tillsammans. Det blev kokt potatis, morötter, kycklingklubbor i ugn och en ljuvligt god sås och sallad så klart. Och som vanligt när Tim dukar så läggs det ner energi och dagen till ära hade han dessutom gjort menyer som "gästerna" (Micke och Nea) fick läsa innan det var dags att äta. :)

Snön föll ljuvligt (som ni såg i förra inlägget) när vi vuxna gick å la oss men det var oerhört svårt att sova. Jag hörde på radion sen på tisdagsmorgonen att det var måååånga som hade haft svårt att sova då det var fullmåne?? Jag kan inte säga att jag förknippat det så innan, men kommer definitivt att hålla koll på det framöver ;)

Så här fint var det på morgonen när jag lämnat av Tim på fritids och väntar på Micke som lämnat Nea på dagis.

I tisdags var det Micke och Nea som lagade maten tillsammans.
Dom bjöd oss på egengjorda klyftpotatis och morötter i ugn, fläskkotletter, champinjonsås och sallad. Utsökt gott var det och det är så härligt att se barnens flit och hur nöjda dom är när vi äter.

Igår var ingen bra dag på jobbet. Allt som jag skulle ha var slut och min frustration växte bara mer och mer. Vi kan inte ha det så här längre. Allt tar ju tredubbelt så lång tid när man håller på så här.
Vi MÅSTE ha mer på lager!
Nea hade feber och ont i halsen när vi kom hem från dagis så det blir vab för mig. Jag var bara hemma å slängde i mig en macka och en kopp kaffe mer eller mindre innan jag for in till Växjö på bio. New year's eve.. den var jätte bra.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar