fredag 6 januari 2012

En dag efter..

Skulle bloggat detta igår men hann av "någon" anledning inte detta (städning)

I alla fall..
I förgår kväll blev mina böner hörda!
Det snöade rejält och på bara ett par timmar låg det vitt på marken trots att det var väldigt blaskigt ute. Hade god lust att väcka barnen då jag misstänkte att det inte skulle ligga kvar på morgonen men lät dom sova.

Det första Nea säger på morgonen  när jag hämtar henne är..
-Mamma, det är snö ute. Ska vi åka pulka?
Men som jag befarade så var det minimalt kvar av snön och det var bara blask av det som syntes :(





Fantasin i köket brister ganska stort ibland och jag hade svårt att komma på nån god lunch som inte bestod av pasta (för det skulle vi ha på kvällen) men inte heller tar för lång tid att laga. Tillslut enades barnen och jag om potatismos och fiskpinnar.


Nea var feberfri igår men tyckte inte att han skulle ut och "springa" så jag satte henne i vagnen och Tim, Nea och jag gick en runda i regnet. Jag var så kall när vi kom tillbaka så jag hade rosiga kinder resten av kvällen. Jocke kom på en kopp kaffe och senare tände vi brasan som barnen tjatat om och jag städade.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar