söndag 22 januari 2012

Snö!!

Äntligen kom snön och ska stanna i alla fall en vecka om man kan lita på smhi. Så idag, trots att jag mår uruselt ska vi ut i pulkabacken. Det har bara varit två kanske tre dagar den är så kallade vinterperioden som man har kunnat åka pulka. Dom dagarna var skola/dagis dagar. Så som familj har vi inte kunnat göra det. (synd bara att tre av fyra barn saknas) Hoppas bara att jag orkar med. Ska fylla på med Alvedon och Ipren så går det säkert en stund i alla fall.

Imorgon ska jag nog ringa till vårdcentralen så dom får kika på/i min mun. Ser inte roligt ut och behandlar det som om jag hade pesten. Är alltid väldigt noga med handhygienen och speciellt om någon i familjen är sjuk. Har inte behövt tänka så jätte mycket på munnen mer än när man är förkyld då jag själv aldrig får magsjuka men nu inser man hur ofta man faktiskt rör med handen eller fingrarna runt eller i munnen. Kanske suttar på fingret när man har blivit kladdig eller använder sina bestick till att hjälpa barnen. Har verkligen anammat detta och bytt handduk (som vi ändå alltid har varsin) flera gånger om dagen. Kan resa mig flera gånger vid måltiderna för att tvätta mina händer. Jag förstår verkligen att magsjukan sprider sig i familjer där man är van att dela på allt och inte tänker sig för. Men är det något jag INTE vill att resten av familjen ska få (förutom magsjuka såklart) så är det svinkoppor.

Att man sen har en förkylning eller något som inte bryter ut riktigt är nog det som känns värst i kroppen. Tungt tryck mot pannan, ligger på gränsen till feber hela tiden. Lite svidig bak i näsan och tjock i halsen. Hoppas på en förbättring eller ett svar på om det kanske behövs penicillin.

//Malin

1 kommentar:

  1. Hoppas du snart blir bra och vi saknar dig på jobbet...cyber kramar till dig är INTE smittsamt och det får du i massor

    SvaraRadera