onsdag 25 januari 2012

Fortfarande risig

I måndags var jag hos doktorn som sa att det inte var svinkoppor men herpes. Inte bara utanför munnen, inne i oxå. Fy,, Skönt att jag varit så försiktig i alla fall för ingen mer här hemma har fått nåt, än. Men han trodde på virus, rejält virus. Att mitt immun inte fungerar med tanke på hur mycket jag har burit på mina axlar och i huvudet de senaste året/åren.

När han frågade mig så där helt enkelt men ändå bestämt.. Hur är det "egentligen"?? Ja, då bara brast det! Det fullkomligt bubblade ur mig och han sa att det är inte konstigt att min kropp reagerar så här ^^. Nu ska jag i alla fall gå till någon och prata, så väntar på tid till det. Det som ligger överst på listan av jobbiga saker är först och främst Tim och skolan, Nea's oförklarliga "sjukdom"?? som vi fortfarande inte vet nåt om. Men det finns oxå andra jobbiga händelser om människor som står mig varmt om hjärtat (och jag inte kan eller vill skriva om här) som påverkar mig otroligt.

Men snälla, kan inte denna envisa virus? ge med sig. Jag har feber är yr trött och matt. Men som han sa alla symtom som jag sökte för förra måndagen när jag skulle ta blodtrycket är tecken på mycket stress.

Idag har jag i alla fall sökt honom igen, som vi kom överens om ifall det inte blev bättre. Så nu väntar jag på att han ska ringa tillbaka till mig.


Kom förresten på att jag inte hade lagt ut bilder från julafton, bara på när vi firade med Maja och Max sen. Ska se om jag orkar det lite senare idag annars blir det inom en snar framtid.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar